Marka firmy jest istotną częścią jej działalności, ale jest też bardzo niematerialna. Marka to sposób, w jaki potencjalni klienci postrzegają Twoją firmę i jej produkty lub usługi. Jest to sposób, w jaki postrzegają oni Twoją firmę. Wygląd, styl i przesłanie Twojej marki powinny odzwierciedlać typ klientów, których chcesz przyciągnąć i utrzymać jako lojalnych. Silna marka ułatwia klientom rozpoznanie Twojej firmy i odróżnienie jej od innych w tej samej branży. Silna marka daje również przewagę konkurencyjną, ponieważ może prowadzić do lepszej sprzedaży, marketingu, zatrudniania i partnerstwa z dostawcami i sprzedawcami. Doskonałym sposobem na rozpoczęcie budowania marki jest pozycjonowanie, które podsumowuje, kim jesteś jako organizacja i dlaczego ludzie powinni kupować od Ciebie zamiast od innych firm w tej samej branży.
Czym jest pozycjonowanie marki?
Deklaracja pozycjonowania marki to jasna deklaracja obietnicy marki. Jest ona kluczowa dla nadania tonu przyszłym działaniom marketingowym. Zasadniczo, deklaracja pozycjonowania marki jest obietnicą, którą składasz swoim klientom. Jest to nadrzędna koncepcja, która nie tylko definiuje Twoją firmę, ale także to, kim jesteś jako firma i czym się zajmujesz.
Tworząc deklarację pozycjonowania marki, należy wziąć pod uwagę wszystkie aspekty działalności firmy, w tym to, kim są jej docelowi odbiorcy i jaką wartość zapewnia im nasza firma. Twoja deklaracja pozycjonowania powinna być w stanie odpowiedzieć na pytania "Co robimy?" i "Komu to służy?". Jeśli ktoś zapyta Cię, czym zajmuje się Twoja firma, powinieneś być w stanie odpowiedzieć mu jednym zdaniem.
Określenie pozycjonowania swojej marki
Deklaracja pozycjonowania marki to krótki opis Twojej firmy i/lub działalności, który służy do odróżnienia Cię od konkurencji. Celem jest pozycjonowanie Twojej marki jako innej niż inne w Twojej branży oraz pomoc Twoim klientom w zrozumieniu, jak możesz rozwiązać ich problemy. Istnieją dwa kluczowe elementy silnego oświadczenia o pozycjonowaniu marki:
- Kogo obsługuje Twoja firma. Jest to często określane jako "klient lub grupa docelowa". Zawiera typ klientów, których chcesz przyciągnąć i problemy, które dla nich rozwiązujesz.
- Dlaczego Twoja firma jest inna. To wartość, którą dostarczasz swoim klientom i to, czym różnisz się od innych firm. Zazwyczaj opiera się na korzyściach, jakie klienci otrzymują z korzystania z Twoich produktów lub usług.
- Admin