Prowadząc firmową stronę lub sklep internetowy z pewnością zadajesz sobie pytanie, jak docierać do nowych klientów. Jedni reklamują pozycjonowanie jako podstawę działań, inni zaś twierdzą, że bez płatnej reklamy niewiele zdziałasz. Czy rzeczywiście trzeba wybierać między pozycjonowaniem strony a reklamą Google Ads? Może warto skumulować działania i skorzystać z zalet obu tych metod promocji?
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron można porównać do budowy domu. W początkowej facie inwestycji widać tylko dziurę w ziemi, w której układa się fundamenty. Dopiero na kolejnych etapach pojawia się zarys budynku, zamieszkać w nim można dopiero po wielu miesiącach prac. Podobnie jest z pozycjonowaniem stron. Należy wykonać audyt i analizę słów kluczowych. Poprawić parametry techniczne strony i stopniowo dodawać odpowiednie treści. Dopiero po wielu tygodniach po wykonaniu tych prac można zaobserwować zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Wykonanie tych czynności jest niezbędne i zapewnia stronie solidne podstawy pod prowadzenie dalszych działań w internecie.
Zalety pozycjonowania
Efektem pozycjonowania strony są coraz lepsze miejsca w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Wcześniej jednak trzeba poprawić działanie strony, nawigację, tempo jej wczytywania czy jakość umieszczonych treści. I chociaż pozycjonując stronę przygotowuje się informacje dla robotów wyszukiwarek, to korzystają na tym odbiorcy, bo strona staje się dla nich bardziej czytelna i przyjazna.
Kampanie Google Ads
Reklamy Google Ads pracują dla Twojej firmy od momentu uruchomienia, Nie musisz czekać wielu tygodni na efekty. Dlatego idealnie nadają się jako uzupełnienie pozycjonowania, zwłaszcza w początkowym jego etapie. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii Google Ads natychmiast docierasz z informacją o swoim produkcie lub usłudze do potencjalnych klientów. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu reklam Twój przekaz dotrze do osób zainteresowanych, a zastosowanie remarketingu pozwoli kierować kolejne informacje do osób, które już poznały Twoją markę
Jak łączyć pozycjonowanie i kampanie Google Ads?
Kampania Google Ads to dobry początek działań marketingowych, ale efekt jest widoczny tylko w trakcie jej trwania. Dlatego warto równocześnie rozpocząć prace nad pozycjonowaniem strony, by wykorzystać też bezpłatne formy promocji. Dobrze, gdy oba działania możesz powierzyć jednej firmie. Zyskujesz wtedy pewność, że prace będą spójne i efektywne.
- Zewnętrzny materiał partnerski